Samsung SMT-C7140B

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung SMT-C7140B op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Bertzwolle 02-04-2015
Geschreven voor: Samsung SMT-C7140B

Mijn vorige Humax (ziggo) ging na 3 jr stuk, kreeg een aanbieding als vaste klant. Nu deze Samsung en net de 3e ontvangen. De 1e: na 6 week was het niet mogelijk om via de normale zendertoetsen (1 t/m 9, en 0) een zender te selecteren. Ligt niet aan de AB. Heb 3 AB's uitgeprobeerd, allen hetzelfde resultaat. Een nieuwe ontvangen, deze kreeg dezelfde problemen en startte zeer traag op (2 minuten!!). Heeft het 3 week uitgehouden. Wederom een nieuw apparaat ontvangen. Deze was na ontvangst al stuk. Wederom niet mogelijk om zenders te kiezen via de numerieke toetsen, alleen via de pijltjes (handig als je naar 421 wilt...not). Ben klaar met Samsung. Waardeloos, net als mijn TV. Komt geen Samsung meer in mijn huis. Gebruikersvriendelijkheid is namelijk ook ver te zoeken.

Frans2610 26-01-2015
Geschreven voor: Samsung SMT-C7140B

Sinds 4 weken in bezit via Ziggo T.V. en internet.
Heb alleen problemen met het geluid dat soms herder dan weer zachter gaat. Op een andere tv met alleen CI-module en kaart van Ziggo gaat geluid wel goed. Dus moet in de Samsung zitten. Gebeld met Ziggo en fabrieksinstellingen hersteld maar hielp ook niet. Toen de frequentie
gewijzigt van 474.000 in 372.000 en lijkt nu goed te gaan.

LCS 18-01-2015
Geschreven voor: Samsung SMT-C7140B

Update van mijn vorige berichten:
Nadat ik er achter kwam dat ik ook geen bestanden op een externe schijf kon zetten (mijn fout, staat ook niet in de specificaties) en de haperingen in de gids erger werden, heb ik besloten terug te gaan naar een nieuwe Humax 5400C. Onze hele familie is weer tevreden, want nu blijkt het verschil ten nadele van de Samsung in gebruiksgemak, technische probleempjes en mogelijkheden.
Op zich is de Samsung te gebruiken, maar kopiëren van bestanden kan deze niet en je zult in de bediening wat ongemakken op de koop moeten nemen.

vheerden 29-12-2014
Geschreven voor: Samsung SMT-C7140B

Gebruikers handleiding is erg slecht had bij ziggo gevraagt voor de humax maar kreeg de samsung tijdens de installatie wel 5 x de helpdesk van ziggo moeten bellen momenteel speelt hij goed erg mooi beeld en goed geluid zelfs dts ik hoop dat hij het zo blijft doen anders gaat deze terug naar ziggo.

.willemsen 22-11-2014
Geschreven voor: Samsung SMT-C7140B

apparaat gekocht in 2013. Onmiddellijk terug voor reparatie omdat infobalk in beeld bleef. vervolgens na enkele maanden probleem met geluid van meerdere zenders. Hard volume dat niet meer reageert op afstsandsbedienng. Gebruik gemaakt van aanbod Ziggo en dezefde SMT C7140 besteld. Na installatiie hetzelfde probleem met dezelfde zenders. Samsung levert geen oplossing. Monteur van Ziggo herkent probleem maar kan het niet oplossen. Stuur hem terug en hoop een Humax te krijgen. Pure ellende dit apparaat.

.willemsen 13-03-2015

Heb inmiddels een Humax ontvangen die prima functioneert.

LCS 05-11-2014
Geschreven voor: Samsung SMT-C7140B

Update: door de decoder een nacht van de stroom los te koppelen, was het mogelijk daarna een nieuwe installatie te doen.
Alles doet het weer, muv het laden van de gidsfunctie. Ik ben benieuwd of de eerdere problemen niet weer de kop opsteken.

LCS 04-11-2014
Geschreven voor: Samsung SMT-C7140B

Eerst een Humax aangeschaft. Probleemloos apparaat en een zeer intuïtieve bediening. Toen via Ziggo overgestapt naar interactieve tv, waarbij deze Samsung werd aangeboden.
Wat een ramp! Vaak zoeken naar knoppen op de afstandsbediening op een onlogische plek. De guide-functie werkt niet altijd omdat de overzichten vaak leeg blijven.Niet erg intuïtief dus.
Na twee maanden loopt de Samsung vast. Er komt een foutmelding over de HDD en we mogen resetten. Dat je eerder gemaakte opnames dan kwijt bent is dan jammer. Internet staat vol met dit soort meldingen. Ik ga met Ziggo aan de slag voor een andere oplossing maar dan wel zonder deze Samsung!

JanuitGroningen 05-11-2014

Dat het vaak zoeken is naar knoppen op de afstandsbediening op een onlogische plek, ben ik met je eens.

Maar je kan dit apparaat niet verwijten alsof het slecht is. Integendeel. Ik heb zelf dit apparaat al 2 jaar en met veel plezier. Nog nooit is bij mij de HHD vastgelopen of iets dergelijks. Het doet, wat het moet doen. Vermoedelijk, heb je gewoon pech. Ook bij het kopen van losse HHD in je computer, komt het weleens voor, dat er een slecht exemplaar tussen zit. Dat is normaal. Fabrikanten proberen het te checken op fouten alvorens het de fabriek verlaat, maar echt uitsluiten kan het niet. Dit is vermoedelijk ook jouw overkomen. Een verwijt, die je niet aan Samsung moet richten, maar wellicht aan de harddiscfabrikant

lexusdragon 10-07-2014
Geschreven voor: Samsung SMT-C7140B

Ik heb het apparaat nu 1 jaar en ben er erg blij mee. mooi beeld weinig tot geen last van blokjes in beeld. geluid is super (heb nog nooit digitaal geluid met films geprobeerd te wijzigen). menu is simpel en overzichtelijk. en disign ziet er netjes uit. 2 kleine min puntjes . 1. er zit wifi stick bij maar die steekt van achter app uit. en 2. om in ondemand te komen moet je een deel van je menu door. dat vind ik jammer maar is zeker mee te leven.

Peter Zuid 11-10-2014

ondemand gaat supersnel via rode knopje...op afstandsbediening!

temo44 20-05-2014
Geschreven voor: Samsung SMT-C7140B

Een aantal weken en mijn bezit en ik ben zeer tevreden, op drie zaken na.

1) Het opstarten duurt heel heel lang. Volgens mij moet hij steeds uit een diepe slaap opstarten. Dit duurt meerdere minuten, met als boodschap "Please wait"! Geen idee of dit normaal is.

2) Het vooruit spoelen zonder beeld. Ik houd op de afstandbediening ">" in en hij gaat steeds sneller vooruit. Echter, als je los laat kan het zijn dat hij of blijft hangen of je veel te ver vooruit bent gegaan. Dit zou echt moeten veranderen door zelf een tijd in te stellen, of een aantal minuten vooruit te skippen.

3) het niet over kunnen zetten van opgenomen spul. Maar dat kan volgens mij met de humax ook niet.

Verder prima recorder! Beeld perfect, valt nooit uit, geluid is heerlijk en hoort te doen wat het moet doen!

arfo 26-04-2014
Geschreven voor: Samsung SMT-C7140B

Onderdeel van een Ziggo abonnement, helaas is het een waardeloos apparaat, beeld valt steeds weg, iets wat ik al vaker heb gelezen. Ik heb zelfs nog op de website van Samsung gezocht naar een oplossing maar die is er niet, Ziggo heeft ook geen oplossing, ja teruf sturen en dan maar weer afwachten. Ik had om een Humax gevraagd maar ze stuurde een Samsung

arfo 27-04-2014

Aanvulling

Ik kreeg van Samsung netjes een reactie per email op mijn klacht, de suggesties die ze hadden had ik al uitgevoerd dus moet terug naar Zigho, dit is mijn 2e Samsung met problemen, als ik nu geen Humax krijg ter vervanging beeindig ik de verlenging bij Ziggo. Had uitdrukkelijk op een Humax gevraagd. De supportafdeling van Samsung reageert wel erg snel en zelfs op zondag, reactie binnen 1 dag

pinto11 15-05-2014

als je de kast open maakt en de contactjes van de kaart schoon maakt inclusief de witte draad die je naast de kaart ziet zitten dan zou het beter moeten zijn
dit advies kreeg ik van een monteur van selectro heeft bij mij geholpen

Ronline2 27-04-2014

Hallo Arfo, Jammer dat je het zo ervaart, ik ben buitengewoon tevreden met deze HD ontvanger/recorder, werkt super. Althans als digitale ontvanger via het kabelnet. Geen ervaring met streaming via internet dat wel door Ziggo wordt ondersteunt. Als dit niet goed werkt vragen om een andere ontvanger. Gr Zandje

johadij 17-11-2013
Geschreven voor: Samsung SMT-C7140B

Jammer dat ik nu weer met twee afstand bedieningen moet werken.
Q link werkt wel maar het opstarten duurt dermate lang dat de tv weer terugspringt naar analoog.
Ook jammer dat er voor video geen archivering mogelijk is via usb, heel jammer.
Beeldkwaliteit is prima waarbij bijna geen verschil tussen opnames en live tv.

Smartje55 30-10-2013
Geschreven voor: Samsung SMT-C7140B

Gemiste kans van Samsung tov Humax: indien FTP mogelijkheid bij deze speler en meer multimediabestand kon afspelen dan was t een zeer goed apparaat. maar tja ben nu eenmaal verwend met een oudere humax die nb wel ftp kan waardoor ik leuke uitzendingen voor t nageslacht kan opslaan en evt bewerken op de pc. Hopelijk maakt Samsung alsnog een updatje om de UTP uitgang functionaliteit te verbeteren. Voor eenvoudige gebruikers is het een leuk apparaat echter te duur voor wat hij biedt. Ongeveer prijsklasse van +/- € 100 euro waard. degenen die wat meer willen kunnen beter verder zoeken.....

Werner20 08-08-2013
Geschreven voor: Samsung SMT-C7140B

Deze STB is niet zonder problemen.
- Het geluid hikt van tijd tot tijd.
- Zappen gaat langzaam en sinds een aantal dagen krijg ik eerst een roze scherm en daarna de zender.
- Guide is vaak maar gedeeltelijk gevuld. Als je op de zender gaat 'staan' vult de guide zich (soms).
- SMT gaat soms spontaan op screensaver tijdens het kijken naar HDD. Blijft dit doen totdat je 'm aan en uit zet.
- Beeld geeft tijdens af spelen soms even strepen (lijkt op scrambled beeld).
- Klok loopt hopeloos achter in standby.
- Opstarten duurt lang.
- Opgenomen programma's zijn wel in te korten (begin/eind), maar niet te splitsen of in de opname te wissen.
- Neemt soms andere programma's op, dan via guide is geprogrammeerd.
- Doorspoelen en terugspoelen werkt niet subtiel en secuur.
- Heb nooit een update gehad (sinds begin 2012), want Delta geeft 'm niet vrij. Ziggo wel?
- Tijdens het afspelen van een programma, komt na het pauzeren van een opname het geluid niet altijd terug. Een paar keer extra pauzeren helpt soms. Anders even kort terugspoelen helpt ook. Vreemd.

Al met al behoorlijk teleurgesteld en ontevreden.

kimsklokken 22-06-2015

Een heleboel van deze problemen hadden wij ook met dit apparaat. Ziggo gebeld, monteur geweest, nieuw apparaat gekregen. Tot toe geen problemen met opnames die ineens op een ander tijdstip opgwnomen worden, maar nu wel steeds screensaver tijdens kijken... had ik eerder niet... heel irri...

elpo 12-07-2013
Geschreven voor: Samsung SMT-C7140B

De monteur van Ziggo (alles in 1) heeft bij mij internet, telefoon en de Samsung SMT-C7140B geïnstalleerd en daar was ik erg blij mee. Hij werkte keurig en was zeer vriendelijk.
De afstandsbediening van de Samsung werkt niet op het geluidvolume van mijn Philips TV. Er is tevens een groot verschil in geluidsniveau tussen de Duitse en de Nederlandse zenders. Vanuit stand-by duurt het lang voordat het apparaat start. De gebruiksaanwijzing vind ik slechts matig tot redelijk en de gebruikte plaatjes ronduit slecht. Het zal nog wel enige tijd duren voor ik alles begrijp.
Verder prima apparaat met zeer goed beeld en veel mogelijkheden.

will.peters 08-08-2013

Op de afstandsbediening zit een tv knop. Als je eerst de tv knop indrukt kun je de tv bedienen. Werkt prima.

JanuitGroningen 20-02-2013
Geschreven voor: Samsung SMT-C7140B

Alweer een paar maanden bezit en zeer tevreden. Alleen bij versnelt vooruit spoelen, wilt deze nog weleens blijven hangen ? Ten tweede, heb ik een samsung led-televisie uit de 8000 serie waarvan het beeldkwaliteit cq tuner beduidend beter is. Logisch ivm het groot prijsverschil. Dus gebruik de SMT-C7140B niet primair om televisie te kijken. In dat geval is het ergerlijk, dat deze ieder uur een check doet ivm eventuele updates, waardoor het beeld telkens bevriest tijdens de check mbt updates. Zou dit met een nieuwe firmware kunnen worden herstelt? Dat je dit definief kan uitschakelen of wellicht qua tijd eens per dag ofzo ..

JanuitGroningen 25-02-2013

Hallo Zandje,

Juist omdat ik niet primair televisie kijk via SMT-C7140B bevriest het beeld ieder uur. Enige remedie is de SMT-C7140B compleet uitschakelen. Dus niet standby maar een heuse stroomonderbreking. Weet niet wat voor invloed dit uiteindelijk heeft op de ingebouwde harde schijf. Het zijn wel continue koude starts tijdens het inschakelen vanuit de stroomonderbreking en dit lijkt mij voor een harde schijf ook niet bevordelijk. Wellicht reageert de SMT-C7140B wel precies zo op deze manier als vanuit de standby. Dat weet ik dus niet ..

Ronline2 21-02-2013

Hallo Jan, Heb nooit storing door update aktiviteiten kunnen waarnemen, gelukkig, of gaat zo snel dat het niet opvalt? Ik zie geen verschil in resolutie via de ontvanger van de SMT-C1740B met de interne tv ontvanger. Provider is Caiway. Er van uitgaande dat de SMT-C7140B via HDMI is aangesloten natuurlijk.
Ben zelf erg tevreden ook, groetjes Zandje

JanuitGroningen 28-02-2013

Dank wederom voor je reactie Zandje ;-)

Zal je advies eens tzt uitproberen. Ofwel het separaat aansluiten van zowel de TV als SMT-C7140B. Dus zonder doorlus. Al vergt dit in mijn geval wel enige aanpassing. Mooiste zou zijn, dat Samsung dit per nieuwe firmware oplost. Het is uiteraard zwaar overdreven, dat de SMT-C7140B ieder uur checkt op nieuwe updates en als gebruiker dit niet kan aanpassen cq uitschakelen. Wellicht heeft Samsung dit bericht opgepikt. Tot dusver bedankt Met vriendelijk groet, Jan

Ronline2 23-02-2013

OK Jan, kleuren is persoonlijk natuurlijk, maar van ieder uur update zoeken en bevriezen beeld gelukkig geen last. Is het ook als je de ontvanger van de SMT-C1740B gebruikt om te kijken even afgezien van de kleuren? Groetjes Zandje

Ronline2 26-02-2013

hoi Jan' ik denk dat de beste oplossing in jou geval is om de antenne/coax aansluiting niet via de SMT-C7140B door te linken maar een splitter te gebruiken aan de ingang van de SMT-C7148 B en de TV via deze splitter aan te sluiten op de antenne ingang van de TV. Je gebruikt dan de coax uitgang van de SMT niet. Groetjes Zandje

JanuitGroningen 22-02-2013

Hallo Zandje,

Doordat de SMT-C7140B via zijn kabelaansluiting is doorgelust naar de Tv, bevriest het beeld ieder uur voor even 2 x achtereen tijdens het zoeken naar updates. Beeldkwaliteit niet zo zeer van doen met de resolutie, meer qua kleuren. Mijn LED TV geeft een natuurlijke weergave qua kleuren. Rood is bijv mooi rood en niet schreeuwerig, zoals het met de SMT-C7140B wel het geval is. Zelfs met kleurinstellingen vrijwel niet mogelijk dit te herstellen. Als je deze vergelijking niet hebt, zal het wellicht ook niet opvallen. Met vriendelijk groet, Jan

Harrie2012 28-01-2013
Geschreven voor: Samsung SMT-C7140B

Zie vorig bericht. Updaten werkt niet Ziggo interactief werkt niet. Afstandbediening zet de tv op een ander ingangskanaal. Ik breng hem terug.

Officiele reactie van Samsung STB 01-02-2013

Beste Harrie2012,

Wij betreuren het dat je je conclusie zo snel hebt gemaakt aangezien het lijkt dat je de gebruikshandleiding niet goed hebt doorgenomen.

Het feit dat het update proces niet werkt is dat als je de decoder installeert er meteen de nieuwste versie wordt geinstalleerd.

Interactief werkt wel, echter dan moet je wel een Lankabel aansluiten op de box (te samen met COAX) of gebruik maken van een WIFI dongle.

Het feit dat je afstandbediening de tv op een ander inganssignaal zet is omdat je de afstandbbediening op de TV-stand had staan. Deze moet op de STB (settopbox) stand staan. Dit zijn zaken die in de handleiding staan.

Samsung STB

Harrie2012 20-05-2013

Na mijn vorige negatieve reacties is Samsung bij mij thuis geweest. Ze wilden mijn probleem oplossen. Ook toen lukte het interactieve deel niet. Advies was om een nieuwe router aan te schaffen. Dit heb ik gedaan zodat ik in huis nu 2 routers heb draaien. Echter na software updaten van de oude router werkte hij wel. Ik ben nu erg tevreden over de Samsung en ben blij dat ik heb gehouden heb. Enige puntje is nog dat de afstandbediening ongevraagd soms de TV aanstuurt. dit is niet te verhelpen. Beeldkwaliteit is echt top. Ik zou de beoordeling wel willen aanpassen maar dit lukt me niet.

Ronline2 02-02-2013

Geheel eens met de reactie van Samsung onder de revieuw van Harry. Een zeer tevreden SMT-C7140B gebruiker. Groetjes Zandje

Harrie2012 03-02-2013

Ik heb de conclusie niet snel gemaakt. afgelopen maandag heb ik een mail met vragen naar de servicedesk gestuurd. Hier is na 7 dagen nog niet op gereageerd. Woensdag heb ik een half uur gebeld met de service desk en alle vragen gesteld die ook in uw mail staan. Niets bracht een oplossing(die mevrouw moest 3 x ruggespraak houden), ook niet hetgeen u aangeeft. De update was al prima verlopen, staat op de goede versie, maar het werkt niet. Ook bij een goede verbinding met internet via LAN(adres is toegewezen) doet hij het niet. Natuurlijk staat de afstandsbediening op STB. De servicedesk gaf mij aan dat ik dan de ontvanger van de TV maar moest afschermen!!!!!
Ik vind het jammer dat Samsung nu op deze manier reageert

Ronline2 04-02-2013

Jammer dat het zo is gelopen, als je zo als ik geen enkel probleem ondervind, heb je andere kijk. Hoop dat het toch nog goed komt met je SMT-C714B. Heb aardig wat mindere ervaringen met andere merken, vandaar. Een zeer tevreden gebruiker. Groetjes Zandje

Hoge Noorden 05-02-2013

Nogmaals, ik heb het nu in verscheidene reviews gelezen: Er gaat iets mis met de update. Ook bij mij gaf het apparaat aan de laatste versie te hebben, maar na een maand kwam er opeens een update verzoek in beeld, waarna mijn problemen opgelost waren (ook bij anderen ging het zo)
Sindsdien ben ik zeer tevreden.

Franssio 05-01-2013
Geschreven voor: Samsung SMT-C7140B

Zeer mooie en makkelijke decoder.
Installatie zeer snel en daarna update voor interactieve televisie van Ziggo, ook dit ging prima en snel!
Beeld en geluid super mooi vind ik
Opnemen ook erg makkelijk via de ingebouwde gids
Al met al een prima koop zal deze decoder ook zeker aanbevelen aan andere.

Hoge Noorden 28-01-2013

Aan Harry 2012: Ik had precies hetzelfde probleem. Het apparaat ging z'n eigen gang en een aantal functies van de afstandbediening werkten niet. Een update uitvoeren lukte ook niet.
Totdat ik 'm na een paar maanden aanzette en er in beeld kwam dat er een update gedaan kon worden. Daarna was opeens alles opgelost.
Bij Samsung begrepen ze zelf ook niet waarom die update zo lang op zich liet wachten, maar dat is wel de oplossing!
De handleiding is inderdaad zeer slecht.

Franssio 27-01-2013

Als je de decoder op met internet verbind via een kabel.
Dan ga je naar menu in het tab Systeem staat er als 2de software-updrade hier op ok en code 4x0 intoetsen als t goed is gaat t dan vanzelf.
Hierna is de decoder up to date en zo je interactieveTV moeten hebben.
Succes hoor t wel

Harrie2012 26-01-2013

Ik heb allerlei problemen met het apparaat. De afstandbediening volgt een eigen weg en zet mijn steeds op een ander inputkanaal. Krijg dit niet weg.

Kan jij mij vertellen hoe ik de update voor Ziggo moet uitvoeren. ik heb nu geen interactieve TV. Staat ook niet in de handleiding.

Dank en groet, Harrie

allie 15-06-2014

Hallo Franssio
ik heb hem net binnen doet het erg goed
en mooi beeld
ik weet alleen niet hoe ik iets kan verwijderen dat ik
opgenomen heb

Harrie2012 28-01-2013

Ik heb alles geprobeerd en dat apparaat doet niet wat ik wil. Als ik een goed ding koop voor € 250,- moet ik niet in de problemen komen. Internet doet het niet (ik verwacht dat hij het ook zonder doet). De ondersteuning van samsung id niet bereikbaar op de dag en in het weekend. Ik ga hem denk maar terugbrengen en een Humax kopen.

Harrie

Ronline2 05-01-2013
Geschreven voor: Samsung SMT-C7140B

Zeer betrouwbare mediaspeler, veel mogelijkheden en reageert altijd goed op welke opdracht dan ook, is nog nooit vastgelopen. Wel jammer dat geen andere HD video formaten afgespeeld kunnen worden dan de standaard, welke geinstalleerd zijn geinstalleerd. Met wat ekstra Codecs zou deze spelen tot de allerbeste op dit moment behoren op alle fronten. Mvg Zandje

vitesse80 19-10-2012
Geschreven voor: Samsung SMT-C7140B

De recorder heeft een bijzonder goede beeld- en geluidskwaliteit en is uitgerust met veel(toekomstige) mogelijkheden.Daar ben ik erg tevreden over.
Het gebruiksgemak zou beter zijn met een goede uitgebreide handleiding. De meegeleverde is erg simpel en onvolledig. Ook is jammer dat de afstandsbediening (die het overigens erg goed doet) met zijn glanzende(plastic?) laag goedkoop aandoet.Het systeem doet erg degelijk aan en ik hoop op een lange gebruiksperiode. Mijn vorige humax was na 2,5 jaar al defect.
Er is wel een vervelend punt:
1. Als ik tv kijk terwijl de recorder in diepe standby staat gaat mijn oude analoge tv elk uur een halve minuut op zwart. Het blijkt dat de recorder elk uur gegevens bij de provider ophaalt en mijn tv reageert daarop met een zwart scherm.

Samsung heeft hierop gereageerd en aangegeven dat dit niet gebeurt als je en de recorder en de tv aanzet om te kijken.Dit klopt.Men gaat nog wel onderzoeken of hier nog een oplossing voor is.
Overigens complimenten voor de snelle en adequate reactie van het STB team van Samsung.

Ronline2 14-10-2012
Geschreven voor: Samsung SMT-C7140B

Zeer goed werkende Tv decoder + PVR. Uitstekend beeld ook het opnemen van 2 programma,s gelijktijdig gaat prima. Ook start/stop tijdens opname geen probleem. Zep snelheid goed rond de 3 sec. als de beeld resolutie vast is ingesteld ipv automatisch. Wel jammer dat via de USB port geen enkele media bestand wordt herkent. Ook USB stick geformatteerd op MTMF laat de decoder vastlopen. Dit zij vergeven. Ook de Lan aansluiting heeft kennelijk nog geen functie, hopelijk in de toekomst en dat de hardware er op is voorbereid? Verder prima koop.

Officiele reactie van Samsung STB 15-10-2012

Beste Ronline2:

1) Via USB wordt alleen de formaten JPEG (foto) en MP3 herkent.
2) De ethernet poort zal worden gebruikt bij de naderende update voor interactieve TV van Ziggo.

vitesse80 08-10-2012
Geschreven voor: Samsung SMT-C7140B

Het gebruiksgemak zou beter zijn met een goede uitgebreide handleiding. De meegeleverde is erg simpel en onvolledig. Ook is jammer dat de afstandsbediening die het erg goed doet met zijn glanzende(plastic?) laag goedkoop aandoet.Het systeem doet erg degelijk aan en ik hoop op een lange gebruiksperiode. Mijn vorige humax was na 2,5 jaar al defect.
Er zijn wel enkele vervelende punten:
1. Als ik tv kijk terwijl de recorder in diepe standby staat gaat mijn tv elk uur een halve minuut op zwart. Het blijkt dat de recorder elk uur gegevens bij de provider ophaalt en mijn tv reageert daarop met een zwart scherm.
2. Tijdens het kijken van een opgenomen film gaat het scherm na een bepaalde tijd in de screensaver mode.Ook niet handig!
De vraag aan Samsung: is hier een oplossing voor?

Toml83 10-07-2012
Geschreven voor: Samsung SMT-C7140B

Prima apparaat waarbij de installatie soepel verliep. Veel mogelijkheden tot het instellen van de gebruikerswensen. De afstandbediening ligt ook lekker in de hand
Er zijn nog wel wat puntjes waar ik tegen aan loop.
Wellicht weet het samsung STB team hier antwoord op.

Als ik mijn all-share opstart om een film vanaf mijn PC af te spelen op mijn TV, lukt het mij niet met de STB afstandbediening te kunnen pauzeren, spoelen of stop te zetten. Terwijl ik wel kan bladeren door de mappen van de all-share.

Er wordt 500GB aan vrije ruimte opgegeven. Als ik dat check in het menu van de STB is er 435 GB over. Dat is toch best wel een verschil.

Is er al iets meer bekend van de update die ITV mogelijk maakt...

Officiele reactie van Samsung STB 17-08-2012

Beste TomI83,

De functionaliteit m.b.t. All SHare is een functionaliteit tussen de TV (Wifi) en PC. De afstandbediening van de STB is alleen geshcikt om de televisiefuncties en de STB functies te intergreren (bv teletekst, zappen , volume etc) Aangezien je een bron gebruikt die via Wifi het signaal streamt kan men via de afstandbediening van de 7140 dit niet laten pauzeren.

De ruimte die wordt gebruikt op de HD is voor updates en firmaware. Dit is een gebruikelijke reservering vergeleken in de markt. Wij begrijpen echter je gevoel en hopen dat dit niet tot een verminderende gebruikservaring zal leiden.

ITV is op dit moment onze prioriteit nummer 1 voor deze decoder. Wij zitten in de laatste fase van het project en wachten op Ziggo om deze dienst te lanceren voor kun klanten.

Hoge Noorden 02-07-2012
Geschreven voor: Samsung SMT-C7140B

Je haalt het beste uit je tv met dit apparaat.
Ik schafte 'm aan, omdat ik nogal veel storing in mijn HD kanalen ondervond. Die zijn nu helemaal verleden tijd.
Voor gebruikersgemak gaf ik een wat lager cijfer.
Als je alles eenmaal door hebt, werkt het heel prettig,
maar ik heb zelden zo'n slechte handleiding doorgenomen.
Alles wordt weliswaar benoemd, maar verdere uitleg blijft achterwegen.
veel zelf uitproberen dus.
Wat mij verontruste was dat, toen ik de C7140B zachtjes
aanstootte, hij meteen in de stress schoot en opnieuw opstartte.
Ik hoop niet dat dit iets over de degelijkheid zegt!
Erg handig is, dat je de afstandbediening van de tv totaal niet meer nodig hebt. Als je in de tv stand op de aanknop van de decoder drukt, gaan zelfs je tv en de Samsung tegelijk aan!
Vergeet niet de juiste resolutie in te stellen!
Als alles goed staat, kun je geen mooier beeld krijgen!

Vincento 01-07-2012
Geschreven voor: Samsung SMT-C7140B

Perfect apparaat. Makkelijk te bedienen. Perfect beeld en geluid. Mooie interface, menu's en dergelijke. Doet wat hij moet doen. Blij met mijn keuze.

Bobbe 17-06-2012
Geschreven voor: Samsung SMT-C7140B

Sinds een paar dagen de Samsung 7140B met 500 gb harde schijf in het bezit. Installatie ging simpel en snel. Prima beeld en een goede afstandsbediening er bij. Tot nu toe zeer tevreden met deze Samsung. De winkelier raadde mij aan om ook een Dongle (€ 39,=) aan te schaffen waarmee je de firmware updates binnen kan halen via de draadloze router. Ik heb de dongle in de usb-poort geprikt, lampje ging branden. Hoe ik de dongle kan configureren d.w.z. op mijn eigen draadloze router aansluiten/instellen.

Officiele reactie van Samsung STB 19-06-2012

Geachte Bobbe,

Firmware updates haal je binnen via de kabel (coax). De dongle die je hebt gekocht werkt niet op de Samsung. De winkelier heeft je verkeerd advies gegeven.

Wij zijn wel bezig om de Samsung Wifi dongle geschikt te maken. Deze dient dan alleen te worden aangeschaft als de interactieve oplossing in de zomer beschikbaar wordt voor deze decoder.